19. 11. 2009.

MERAK MI JE...


Svi smo mi različliti, živimo u različitim uslovima, volimo različite stvari, imamo različita razmišljanja...
...ili...
Svi mi imamo isti ukus, oblačimo se slično, to dokazuju toliki globalni brandovi...
... ili...
Nismo ni jedno ni drugo..
..ili...
Jesmo i jedno i drugo u različitim okolnostima...


Ni jedna od prethodnih rečenica nije potpuno netačna, ali ni potpuno tačna, razumevanje potrošača i njihovih potreba, naslućivanje potreba koje ni sam potrošač nije u stanju da identifikuje, sofisticiran je posao marketing sistema preduzeća.

Ako je Istraživanje tržišta organ vida i sluha složenog marketing organizma, onda su BRAND marketing i TRADE marketing dve ruke tog istog organizma. Jedna se brine da se potrošač identifikuje sa brand-om i onim što predstavlja, a druga da se u određenoj maloprodaji taj brand nađe na tačno određenoj poziciji gde će biti primećen i izabran u odnosu na konkurentski proizvod.

Već je o tome i bilo priče, retki su zaista globalni proizvodi, pre će biti da se sve vrti oko globalnih ili multinacionalnih preduzeća sa lokalnim ili multinacionalnim proizvodima.

Gotovo je najlakše odlučiti kome ponuditi koji proizvod prema kupovnoj moći potrošača. Uvek postoji takozvana, cenovna piramida, low cost proizvodi namenjeni cenovno osetljivim potrošačima, premijum proizvodi, i luxuzni proizvodi.

„Potrošač je kralj“ -česta krilatica uspešnih preduzeća. I tako dolazimo do jedne interesantne situacije da je jedna multinacionalna kompanija, plasirala lokalni brend, i to ne za područje cele zemlje već samo za područje Južne Srbije.

Reč je o pivu MERAK, u dvolitarskom pakovanju, koje je počelo da se prodaje u junu ove godine, i to samo u Južnoj Srbiji. Merak pivo targetira cenovno osetljive kupce. Od skoro se distribuira i u BiH, a u toku su pilot faze distribucije i u nekim drugim područjima.

Sve se nekako poklopilo sa ekonomskom krizom, a ovaj slučaj dokazuje da je konkurentska borba prisutna na svim segmentima tržišta i da je svaki segment važan. Oni koji to shvate, svrstavaju se u uspešne i velike.

I za kraj pivo je namenjeno merakliji, a...

"Meraklija je opusten prijateljski raspolozen čovek koji zna da uziva i koji Vas uvek pozdravlja sa Nazdravlje” :)

Нема коментара:

Постави коментар