26. 9. 2009.

Ciljano oglašavanje u toaletima

Iako smo već svi navikli da iza svakog čoška vreba i iskače po koja reklama, najmanje sam očekivala da to bude u toaletu. I možda neki zapušteni toaleti nisu pravo mesto za to, ali..


Izvor: photobucket.com


... u prostranom toaletu perfektne čistoće i ogromnih ogledala jednog Beogradskog restorana, provela sam više vremena nego obično. Verovatno zato što to nije bio jedan od onih iz kojih jedva čekate da izađete. Dekoracija, velike vazne po čoškovima sa neobičnim aranžanima, osveživači vazduha, i dobro osvetljenje za popravljanje šminke. Na zidu s ukusom postavljena reklama, a u blizini nje još jedna sa diskretnim objašnjenjem zašto se treba oglašavati u njihovom toaletu.

Pre svega zato što je takvo oglašavanje ciljano, u smislu da su razdvojeni muški i ženski toalet, što znači da je moguće odvojeno ciljati muškarce i žene.

Potom, svaki objekat, pa i ovaj restoran, ima određenu vrstu klijentele, u smislu kupovne moći i najčešće životnog doba.

To već daje tri kriterijuma koja bolje definišu profil potrošača, a na osnovu toga proizvoda i usluga za koju bi dotični sa velikom verovatnoćom bili zainteresovani.

Najinteresantiji argument je da se reklame koje su primećene u toaletu duže pamte od onih na nekim drugim mestima, što mogu da potvrdim iz ličnog iskustva i potrebe da napišem ovaj tekst. Ovaj momenat mogao bi da se opravda time što odlazak u toalet doživljavamo kao intiman čin, pa i sa reklamama u toaletima postajemo intimniji. U svakom slučaju verovatno ima neke veze sa NLP (neuro-lingvističkim programiranjem).

Listajući po Internetu, saznah da su neki otišli i korak dalje. Recimo, u toaletu jednog tržnog centra u Portugaliji postavljeni su izlozi sa lutkama obučenim u garderobu iz prodavnica tog tržnog centra.

Izvor: www.4to40.com

Iako efekti ovakvog oglašavanja ne mogu biti direktno merljivi, kao recimo kod ciljanog oglašavanja na Internetu. I dalje je ideja interesantna, a za određeni broj proizvoda ovaj kanal komunikacije sa potrošačima mogao bi predstavljati konkretniju alternativu za određene ciljne grupe.

Нема коментара:

Постави коментар