11. 6. 2009.

Menjaj se ili umri

Živimo u okruženju stalnih promena. Ono što je važilo juče, danas ne važi. Ono što danas izgleda kao povoljna poslovna prilika, sutra će doživeti fijasko. Neizvesnost je jedina izvesna, ali i urođeni mehanizam povratne sprege koji nas vraća u početno stanje i onda kada se treba otisniti dalje.

Istorija je puna, preduzeća koja na vreme nisu shvatila značaj promene. Proizvoda koji su bili potpuni promašaj, zvezda koje su prerano ugasle, menadžera koji su na svoje karijere stavili tačku. Sve zbog jednostavne odsutnosti proaktivnosti. Da, jednostavne odsutnosti, ali ne i jednostavne proaktivnosti, jer po svom određenju ono što je bazirano na proaktovnom, ne može biti jednostavno.


izvor: www.phombo.com

Jednostavno je opirati se promenama, čak i prirodno. Jednostano je prepustiti se tržišnim strujama, i nadati se dobrom ishodu. Čak je i planirati jednostavno, jer se planovi u velikoj meri baziraju na konstantnim pretpostavkama. Ali predvideti aktuelnu finansijsku krizu još 2003, kao što je to uradio Voren Bafet, to je već impresivno.

I dok na pomenutu temu, postoji gomila knjiga i članaka, niko vam ne garantuje da ćete i ukoliko primenite sve savete biti uspešni. Naravno, različito je naše poimanje uspeha, za nekog je uspeh i vila na Dedinju. Drugi će uzeti ozbilnije pokazatelje uspeha. Ali, ono što je izvesno svi će prepoznati neuspeh, pre ili kasnije.

Nije mi dugo trebalo da shvatim, uprkos svojoj sanjalačkoj prirodi, da je svet surov, konkurencija je nemilosrdna. Stalno preispitivanje strategija i na tome baziranih promena se postavlja kao imperativ. I još nešto, u poslu nema emocija, ali ima ETIKE.

1 коментар:

  1. A najčudnija je činjenica da etika služi zaštiti emocija? :) Kada se prekrši etički kodeks, uvek neko biva i emotivno povređen...otud poštovanje društveno prihvaćenog etičkog kodeksa kao manifestacija postojanja lične časti. E, sad, to što se i ta etika (lična čast) menja i umire u skladu sa promenom okruženja...to je već tema za drugi blogovski tekst. :)
    Ovaj tekst vrlo je istinit, a njegov vispren naslov prvo je pravilo uspešnog biznisa.

    ОдговориИзбриши