21. 8. 2009.

PRIVATE LABELS ili privatne trgovinske marke

Maxi ima Favolu, IDEA ima Kplus. Ne znam koliko ste primetili, ali to su oni proizvodi koji su svojom nižom cenom uočljivi na policama, a da pritom imaju zadovoljavajući kvalitet.

Upravo to su dve osnovne karakteristike privatnih robnih marki, „zadovoljavajući“ kvalitet, pravljen po meri kupaca, ciljne grupe koja ima određenu svest o trgovinskom lancu kao brendu, i poverenje u kvalitet proizvoda koji se u tom lancu nude. Po tom kriterijumu, kvalitet ne sme da odstupa od koncepta i poslovne filozofije trgovinskog lanca.

Drugi kritičan element je cena, niža ili u rangu sa cenama konkurentskih proizvoda, ali naravno u odnosu na kvalitet koji je prati, privlačna za potrošača. Na neki način, to je nagrada za lojalnog kupca, i/ili investicija u lojalnog kupca.

Više je razloga zašto trgovinski lanci razvijaju privatne robne marke. Pre svega oni poseduju dovoljno iskustva i dobro poznaju svoje potrošače da bi znali šta od proizvodnog asortimana da im ponude u formi sopstvene robne marke. U proizvodnom lancu dolazi do sinergijskih efekata, koji se u krajnjoj meri odražava na cenu koštanja, pa tako proizvod i može biti ponuđen po ceni nižoj od konkurentske. Ali svakako najvažniji razlog jeste investicija u lojalnost kupaca, u situaciji kada potrošači pokazuju nekonzistentne tendecije u ponašanju, postojanje ovakvog proizvoda navešće ih da kupovinu obavljaju baš u lokalima tog trgovinskog lanca.

Нема коментара:

Постави коментар